måndag 22 september 2008

SM Final Falkenberg


Andra kvalet kört!
Jag var riktigt taggad inför detta kval, men det gick över när jag skulle ge mig iväg.
Skulle koppla ur däckvärmarna, och såg att främre däckvärmaren inte var i kopplad till strömutaget.Fick ge mig ut ändå med kallt framdäck.
Inte roligt att försöka köra sitt snabbaste utan värme i framdäcket.
Körde 4 lugna varv för att få upp tempen, pricis när jag täckte gasa på vad händer?
Jo, en gick om kull så det blev rödflagg! Bara att åka in i depån och ställa sig, och hoppas att inte värmen skulle försvinna helt. Efter ca 5 min fick vi åka igen, körde först 2 lunga varv innan jag kunde gasade på. Kom ner på 48,4 så det var en liten förbättring mot tidigare 48,7 men jag var inte nöjd. Sen blev det målflagg :(
Fast jag körde bättre på andra kvalet så åkte jag ner till nionde placering, 3e start led inte bra.
Kan bli svårt att hänga med toppen om jag inte gör en bra start.

Inga kommentarer: