måndag 11 augusti 2008

Race SM Knutstorp


Äntligen race dag, i ös regn!!
För min del så var regn inte helt fel, eftersom jag körde näst bäst i regn på träningen.
Och kvalade in på 7e plats i torrt.
Racet startade kl 11.45 , startade i andra led.
Jag hadde mycket funderingar på hur man gör en snabb start i regn, det har man ju inte tränat på direkt! Starten gick och jag försökte starta så mjukt jag kunde för att sedan ladda på förfullt.
Faktum är att det funkade kalas bra, drog ifrån första startled ,var först i högerböjen.
Enligt publik så hadde jag 2an ca. 100m. efter mig, när vi kom ut på lång rakan.
Började varva folk efter fyra varv, helt otroligt vad bra det gick, hadde lite problem att se alla flaggor, det började ligga hojar överallt. Så det blev mycket gul,grön,vit flagg.
Själv så hadde jag ingen aning om hur bra jag låg till, så jag släppte inte direkt av på gasen.
Kom till varv 13 tänkte att nu är det bara 3 varv kvar, men regnet ökade på , jag hadde samma fart, vilket resulterade i en fet highsider och jag flög av som en vante.
Så det var den segern.:-(
Bästa varv tiden blev 1:12.201 lika tid som 1an hadde i Super stock 600 (Regn)
Men som dom säger, man lär sig av misstagen! Hojen klarade sig bra förutom lite kåp skador.
Själv så känns det skit ,att man inte tog det lite lugnare sista varven. Annars är det bra!
Nya tag till SO i våler (Norge) den 22-24/8
Måste passa på att tacka RJ för att jag fick dela tält med honom, och Tomas för all hjälp med däck och bra bilder!





Inga kommentarer: